Motie Woningbouwplancapaciteit

Zit je geld op? Ik kan je opvrolijken. Ga naar de site fruitmachine gratis spelen, speel en geniet van je winst! Er is door de CDA in de gemeenteraad van dec.2014 een motie ingediend en recentelijk in werking gesteld inzake de z.g. verborgen woningbouwplancapaciteit, wat inhoudt dat er een groot aantal bestemmingen zijn waar een woning gebouwd kan worden maar waarvan de omgevingsvergunning nog niet is aangevraagd. Deze bestemmingen waren onbeperkt van duur en hield dus in dat deze altijd boven de woningbouwmarkt hingen.

Door deze onbeperkt duur terug te brengen naar 1 jaar dacht men dit op een radicale manier op te lossen. Ingrijpend voor de eigenaar van zo’n titel maar ook voor de woningmarkt, als dit allemaal binnen een jaar zou moeten gebeuren. De CDA, met instemming van alle andere partijen, heeft het voortouw genomen om hiervoor een termijn van 10 jaar te kiezen en dit is dus gelukt, wat rust geeft op de woningmarkt en zeer zeker ook voor de eigenaren.